3 grudnia 2014 r. w Zespole Szkół Nr 1 im. rtm. Witolda Pileckiego w Ostrowi Mazowieckiej odbyła się uroczystość wręczenia Stypendiów Prezesa Rady Ministrów. Naszą szkołę reprezentował Krzysztof Kośnik, uczeń klasy IV i, który uzyskał najwyższą średnią ocen, otrzymał świadectwo z wyróżnieniem i wzorową ocenę zachowania. Na Gali obecni byli przedstawiciele kuratorium, samorządów, starostowie powiatów, dyrektorzy szkół, stypendyści oraz ich rodzice. Pani Teresa Michalak, Dyrektor Delegatury w Ostrołęce Kuratorium Oświaty w Warszawie, w słowach skierowanych do młodzieży wyraziła wielką radość i dumę. „Najlepsi z najlepszych” odebrali stypendia przyznane im przez Prezesa Rady Ministrów.Wyjątkowość uroczystości dopełnił piękny program artystyczny pt. „Kocham cię życie”.
Krzysztofowi gratulujemy sukcesu i życzymy dalszych osiągnięć!
Tekst: Elżbieta Brulińska
Pani Teresa Kupiszewska, żona zmarłego poety, prozaika i społecznika – Edwarda Kupiszewskiego, była gościem biblioteki szkolnej. W spotkaniu, które odbyło się 1 grudnia 2014 roku uczestniczyła młodzież z klasy II A z wychowawcą Sylwestrem Karwowskim. Gościa powitał dyrektor szkoły Pan Tadeusz Olszewski i wicedyrektor Pani Elżbieta Brulińska.
Tematem spotkania była „ Rola Towarzystwa Przyjaciół Ostrołęki w ocalaniu i utrwalaniu dziedzictwa kulturowego miasta Ostrołęki i Kurpiowszczyzny”
Pani Teresa Kupiszewska, która jest członkiem Prezydium TPO, dba nie tylko o spuściznę po zmarłym mężu, ale czyni wiele na polu budowania lokalnej tożsamości. Kurpiowszczyzna, chociaż obejmuje powierzchniowo niewielki obszar,to ze względu na na swoją przeszłość odbija jak w zwierciadle najważniejsze wydarzenia z życia całego narodu. Walka o wolność i niezależność przejawiała się nie tylko w zbrojnym oporze, ale eksponowana była również w literaturze i sztuce.
Młodzież uczestnicząca w spotkaniu miała okazję zadumać się nad dziejami naszego kraju i regionu. Poznać trud ratowania dziedzictwa i tożsamości narodowej. Dziedzictwo kulturowe, jak podkreślała pani Teresa Kupiszewska, to nie tylko pamięć i tożsamość, ale też utrwalanie i przekazywanie tradycji i kultury regionalnej kolejnym pokoleniom.
Tekst: Beata Waś
Foto: Renata Glinka
{yasig
images/galerie/Spotkanie_kupiszewska/640_001.jpg|
images/galerie/Spotkanie_kupiszewska/200_001.jpg|
001.jpg||
images/galerie/Spotkanie_kupiszewska/640_002.jpg|
images/galerie/Spotkanie_kupiszewska/200_002.jpg|
002.jpg||
images/galerie/Spotkanie_kupiszewska/640_003.jpg|
images/galerie/Spotkanie_kupiszewska/200_003.jpg|
003.jpg||
images/galerie/Spotkanie_kupiszewska/640_004.jpg|
images/galerie/Spotkanie_kupiszewska/200_004.jpg|
004.jpg||
images/galerie/Spotkanie_kupiszewska/640_005.jpg|
images/galerie/Spotkanie_kupiszewska/200_005.jpg|
005.jpg||
images/galerie/Spotkanie_kupiszewska/640_006.jpg|
images/galerie/Spotkanie_kupiszewska/200_006.jpg|
006.jpg||
images/galerie/Spotkanie_kupiszewska/640_007.jpg|
images/galerie/Spotkanie_kupiszewska/200_007.jpg|
007.jpg||
images/galerie/Spotkanie_kupiszewska/640_008.jpg|
images/galerie/Spotkanie_kupiszewska/200_008.jpg|
008.jpg||
}
Zapraszamy Państwa na nocny spacer po naszym kompleksie boisk. Prawdopodobnie najpiękniejszym miejscu w Ostrołęce.
Zestawy zadań na miesiąc grudzień.
Klasa 1
Klasa 2
Klasa 3
klasa 4
Życzymy powodzenia
W środę, 19 listopada 2014 r. uczniowie klasy IV E wysłuchali wykładu "Współczesna pisownia polska - trudności, zjawiska, tendencje", który wygłosiła w Zespole Kolegiów Nauczycielskich w Ostrołęce p. profesor Uniwersytetu w Białymstoku Elżbieta Awramiuk.
Zebrani z zainteresowaniem wysłuchali informacji o eksperymentach ortograficznych obserwowanych niemal wszędzie, m.in. w tytułach filmów (np. Włatcy móch), czy nazwach zespołów muzycznych (np. Formacja Nieżywych Schabuff), o niestandardowej ortografii polegającej nie tylko na naruszaniu zasad pisowni poszczególnych wyrazów, ale także na uzyskiwaniu wieloznaczności, czemu służy gra słów między językiem mówionym a pisanym (np. NieLOT, Opentaniec). Było też o kreatywnym podejściu do ortografii poprzez ożywianie liter i znaków niefunkcjonujących w oficjalnej ortografii polskiej (np. może ktoś zaqma), nowych układach graficznych i kombinacjach literowych nieistniejących w tradycyjnej ortografii (np. 3maj ‘trzymaj’), nowych skrótowcach i skrótach (np. ococho ‘o co chodzi’), charakterystycznych dla komunikacji internetowej.
Wysłuchano również informacji o skomplikowanych zasadach pisowni polskiej i wydawnictwach je regulujących.
Przed egzaminem maturalnym taka powtórka pisowni była bardzo wskazana.
tekst: Hanna Gromelska
zdjęcia: Krzysztof Laszczkowski
{yasig
images/galerie/ortografia_zkn/mini/640_001.jpg|
images/galerie/ortografia_zkn/mini/200_001.jpg|
001.jpg||
images/galerie/ortografia_zkn/mini/640_002.jpg|
images/galerie/ortografia_zkn/mini/200_002.jpg|
002.jpg||
images/galerie/ortografia_zkn/mini/640_003.jpg|
images/galerie/ortografia_zkn/mini/200_003.jpg|
003.jpg||
images/galerie/ortografia_zkn/mini/640_004.jpg|
images/galerie/ortografia_zkn/mini/200_004.jpg|
004.jpg||
}