07-410 Ostrołęka
11 Listopada 20

Akredytacja ERASMUS+

Realizacja akredytowanego projektu w ramach programu Erasmus+

Czytaj więcej...

Rekrutacja 2024/2025

Technik Teleinformatyk to więcej niż Technik Informatyk. Sieci komputerowe, centrale telefoniczne, programowanie i smartfony nie będą mieć przed Wami tajemnic.

Rekrutacja on-line

Innowacje Pedagogiczne 2023/2024

Innowacje pedagogiczne, które wdrażamy w roku szkolnym 2023/2024

Czytaj więcej...

Rowerowa Stolica Polski to ogólnopolski projekt, którego celem jest propagowanie aktywnego wypoczynku, promocja turystyki rowerowej i jazdy rowerem jako alternatywnym środkiem transportu, a także wdrażanie idei smart city w miastach. Polega on na rywalizacji rowerowej między miastami prezydenckimi w oparciu o dedykowaną akcji bezpłatną aplikację mobilną. Do piątej edycji projektu zgłosiło się 61 miast, a ostrołęczanie wzięli w nim udział po raz czwarty.
Z radością zawiadamiamy, że w zaciętej rywalizacji międzyszkolnej z wynikiem 25.057,72 km i zdobytymi 514 punktami po raz kolejny zwycięstwo odniosła nasza Metalówka.
Serdecznie dziękujemy za wsparcie, gratulujemy wszystkim zaangażowanym uczniom, nauczycielom, rodzicom, absolwentom i przyjaciołom ZSZ Nr 1, którzy wspaniale reprezentowali szkołę doktora Psarskiego.

Kolejnym z projektów współfinansowanych przez Unię Europejską, jakie realizowane są w Zespole Szkół Zawodowych Nr 1 w Ostrołęce, był program edukacyjny „Erasmus + Akcja 1. Mobilność edukacyjna, sektor: Edukacja szkolna” dedykowany kadrze pedagogicznej. Obejmował on cykl przeprowadzonych w greckich placówkach szkoleniowych kursów
i szkoleń na temat „CLIL - skuteczne metody edukacji pozaformalnej i innowacyjne narzędzia cyfrowe”, nastawionych na osiągnięcie następujących efektów:
Efekt 1: Zdobycie doświadczenia w stosowaniu metody Content and Language Integrated Learning w edukacji szkolnej.
Efekt 2: Wyrabianie nawyków ciągłego doskonalenia zawodowego, zdobywania nowych wiadomości i umiejętności.
Efekt 3: Wzrost umiejętności językowych.

Czytaj więcej...

„Każda próba jest sukcesem” – tymi słowami społeczność ZSZ Nr 1 w Ostrołęce zakończyła rok szkolny 2022/2023. Podczas uroczystości, która odbyła się 23 czerwca na szkolnym dziedzińcu, dyrektor szkoły pogratulował uczniom osiągniętych wyników, a nauczycielom, pracownikom szkoły oraz rodzicom podziękował za wspólną pracę na rzecz młodzieży oraz za wszelkie działania, które złożyły się na budowanie pozytywnego wizerunku Metalówki w lokalnym środowisku. List prezydenta Ostrołęki pana Łukasza Kulika odczytała goszcząca na uroczystości pani Jadwiga Sadoska, przedstawiciel Wydziału Oświaty UM Ostrołęka. Uczniowie klasy trzeciej branżowej szkoły I stopnia odebrali świadectwa ukończenia szkoły i pamiątkowe tarcze absolwenta Zespołu Szkół Zawodowych Nr 1 im. Józefa Psarskiego w Ostrołęce, wręczone zostały także świadectwa z wyróżnieniem, nagrody za wybitne wyniki w nauce i za stuprocentową frekwencję, nagrody finansowe Rady Rodziców, nagrody specjalne partnerów naszej szkoły – MANS w Łomży oraz firmy Targor – Truck dla wyróżniających się uczniów technikum i szkoły branżowej, certyfikaty udziału w unijnych projektach związanych z mobilnością zawodową uczniów i nauczycieli, swoje trofea odebrali też zwycięzcy konkursów przedmiotowych, które odbyły się w ostatnich tygodniach nauki.

Czytaj więcej...

"Innowacyjność- Kreatywność- Działanie czyli język niemiecki w użyciu " , " Mechatroniker.....mój zawód jest super" oraz " Logistik...Logistikerin - mój zawód jest super"
to trzy innowacje pedagogiczne zrealizowane w II. semestrze roku szkolnego 2022/2023 w Zespole Szkół Zawodowych Nr1 w Ostrołęce. Innowacje pedagogiczne realizowali uczniowie z klasy IV Ag, IM i IP.
Głównym celem realizacji 3 programów innowacyjnych było podniesienie jakości nauczania języka niemieckiego standardowego z elementami języka zawodowego oraz kształtowanie prawidłowych postaw społecznych uczniów, poprzez wdrożenie pięciu kompetencji kluczowych: kompetencji językowych, kompetencji w zakresie rozumienia i tworzenia informacji, kompetencji osobistych, społecznych i w zakresie uczenia się.
Kształtowanie kompetencji kluczowych odbywało się z równoczesnym wprowadzeniem aktywnych metod nauczania, co w znaczący sposób wpłynęło na jakość i efektywność kształcenia językowego uczniów. Metodologia nauczania uwzględniała również edukacyjne potrzeby uczniów ze specyficznymi trudnościami w nauce. Dominującą metodą nauczania wdrożoną na lekcjach innowacyjnych była Metoda Projektu.
"Zawsze wydaje się, że coś jest niemożliwe, dopóki nie zostanie zrobione" - sentencja Nelsona Mandeli (byłego prezydenta Republiki Południowej Afryki) towarzyszyła uczniom podczas realizacji innowacji pedagogicznych.
Autorka innowacji pedagogicznych: Alicja Lewandowska

Czytaj więcej...