07-410 Ostrołęka
11 Listopada 20

Akredytacja ERASMUS+

Realizacja akredytowanego projektu w ramach programu Erasmus+

Czytaj więcej...

Rekrutacja 2025/2026

Technikum Informatyczne - technik teleinformatyk z innowacją - Sztuczna Inteligencja oraz Cyberbezpieczeństwo. Szkoła Branżowa o specjalności - Blacharstwo i lakiernictwo samochodowe.

Rekrutacja on-line

Innowacje Pedagogiczne

Innowacje pedagogiczne, które wdrażamy w naszej szkole

Czytaj więcej...

Promujemy szkolnictwo zawodowe, dlatego 24 marca odwiedziliśmy Szkołę Podstawową im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Troszynie.
Szkolnictwo zawodowe gwarantuje stabilne funkcjonowanie na rynku pracy – absolwenci ZSZ Nr 1 w Ostrołęce świetnie radzą sobie w dorosłym życiu – studiują, pracują, prowadzą własną działalność.
W ZSZ Nr 1 kształcimy w sektorach:

Czytaj więcej...

Młodzież z Zespołu Szkół Zawodowych Nr 1 całkiem na poważnie postanowiła uczcić dzisiejsze święto, jakim jest Prima Aprillis. Wybrała się wraz z opiekunami p. Konradem Damięckim i p. Marcinem Kossakowskim do RCKiK w Ostrołęce, by oddać krew i pomóc tym, którzy bardzo jej potrzebują.
Wymiar żartu może być przeróżny, ale najtrafniejszy jest wtedy, gdy sprawi komuś uśmiech na twarzy. Myślę, że swoją postawą młodzież słynnej już z pomagania „Metalówki" wywołała miliony uśmiechów. Dla nas to największa nagroda, jaką możemy sobie wymarzyć- twierdzą zgodnie uczniowie.
Większość uczniów była dziś pierwszy raz oddać krew, ponieważ dopiero co osiągnęli pełnoletność. Cieszy nas bardzo, że tak pięknym gestem pełnym empatii rozpoczynają swoją dorosłość - a my będziemy ich w takich postawach wspierać.

Tekst: Konrad Damięcki

Czytaj więcej...

27.03.2025 roku, uczeń naszej szkoły Filip Bednarczyk z klasy 2M brał udział w konkursie RoboExe organizowanym przez Wydział Nauk Informatyczno-Technologicznych Akademii Łomżyńskiej. Konkurs obejmował szereg konkurencji, spośród których każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Tegoroczny podział kategorii wyglądał następująco: Line Follower, Sumo, Free - Style Presentation. Filip startował w dwóch z nich - Line Follower oraz Free - Style. W kategorii Free - Style, gdzie celem było zaprezentowanie własnej konstrukcji, pokazanie jej możliwości oraz wyjaśnienie zastosowanych rozwiązań technicznych w zakresie budowy i programowania, uczeń zaprezentował autonomicznego robota “Metaluś” reklamującego szkołę  i zajął 2. miejsce. Warto dodać, że konkurs odbywał się w łączonej kategorii: uczniowie szkół ponadpodstawowych oraz studenci.  Prezentacja  była oceniana przez publiczność, która w trakcie trwania wydarzenia mogła  oddawać głosy na wybraną konstrukcję. Robot ten powstał dzięki  współpracy z p. Alicją Lewandowską, p. Sylwestrem Karwowskim oraz, p.Robertem Dobrzyńskim.

Czytaj więcej...

31 marca 2025 roku uczniowie Zespołu Szkół Zawodowych Nr 1 w Ostrołęce już po raz piąty rywalizowali na torze A1 KARTING. Drugim punktem programu było zwiedzanie wraz z przewodnikiem Muzeum Geologicznego Państwowego Instytutu Geologicznego – Państwowego Instytutu Badawczego w Warszawie. W wyjeździe uczestniczyli uczniowie klas: 1P, 1S, 2A1, 2D, 2E, 2F, 2M, 2S, 3D, 3F, 3T, 5D i 3E, a opiekę nad nimi sprawowali nauczyciele: p. Bożena Ziemska, p. Justyna Wojciechowicz oraz p. Rafał Chełchowski.
Muzeum Geologiczne to prawdziwa skarbnica wiedzy o historii naszej planety. W swoich zbiorach posiada ponad pół miliona okazów geologicznych i paleontologicznych z Polski i ze świata, a ekspozycja liczy ponad 3,5 tysiąca eksponatów. Uczniowie mieli okazję zobaczyć m.in. szkielety wymarłych zwierząt z epoki lodowcowej, rekonstrukcję dinozaura (Dilophosaurus wetherilli) oraz tropy prehistorycznych gadów, które niegdyś zamieszkiwały tereny Polski.

Czytaj więcej...

Dnia 28 marca 2025 r. w Zespole Szkół Zawodowych Nr 1 w Ostrołęce odbyła się XIII edycja międzyszkolnego konkursu matematycznego „Pomyśl, jak można rozwiązać inaczej…”. W konkursie wzięło udział 9 uczniów z ostrołęckich szkół ponadpodstawowych, którzy przez 120 minut wykazywali się kreatywnością w rozwiązywaniu zadań.
Celem konkursu było rozwijanie matematycznych zainteresowań, kształtowanie umiejętności samodzielnego myślenia, praktycznego wykorzystania wiedzy, wyciągania wniosków oraz pokonywania trudności. Uczniowie mieli do rozwiązania cztery zadania otwarte na poziomie podstawowym, a następnie musieli znaleźć inne sposoby ich rozwiązania. Wszyscy uczestnicy zaprezentowali wysoki poziom matematycznych kompetencji.
Wyniki zostaną ogłoszone za tydzień.

Tekst i foto: Bożena Ziemska, Justyna Wojciechowicz

Czytaj więcej...