W dniu 7 marca 2024r. logistycy z naszej szkoły z klas 4P i VPP z opiekunami - Piotrem Juniakiem i Janem Rzewnickim, na zaproszenie pana Arkadiusza Auguściaka - absolwenta ZSZ Nr 1 im. Józefa Psarskiego w Ostrołęce, a zarazem Wiceprzewodniczącego Koła Naukowego Logistyka - studenta logistyki na Politechnice Poznańskiej, odwiedzili Politechnikę Poznańską - niewątpliwie jedną z najlepszych uczelni technicznych w Polsce.
Program wycieczki był bardzo ciekawy i urozmaicony. Młodym logistykom umożliwiono bowiem udział w zajęciach z zakresu przedmiotu „Technologia wytwarzania” w laboratorium Zakładu Tworzyw Sztucznych. Tu pan mgr inż. Paweł Brzęk przedstawił naszym uczniom technologię formowania próżniowego tworzyw sztucznych, technologię łączenia tworzyw sztucznych, technologię tworzenia rur z tworzyw sztucznych a także metody badania, przetwarzania wyrobów z gumy i tworzyw sztucznych.
Na Wydziale Inżynierii Zarządzania, logistycy zwiedzili najnowocześniejsze laboratorium uczelniane z tej dziedziny w Polsce. Pan mgr inż. Hubert Wojciechowski, w formie zajęć laboratoryjnych przedstawił ćwiczenia wykonywane przez studentów uczących się między innymi na kierunkach logistycznych, które odbywają się z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii - drukarek 3D, dronów, robotów, a także technologii informatycznej VR.
Na zakończenie pobytu na Politechnice Poznańskiej uczniowie uczestniczyli w warsztatach, gdzie
na zajęciach z panem Konradem Staniszewskim - koordynatorem Działu Merytorycznego Koła Naukowego Logistyka, poznawali zasady tworzenia sieci dystrybucji. W ramach podsumowania wizyty, starszy kolega naszych logistyków z Metalówki – pan Arkadiusz Auguściak w formie bezpośrednich rozmów, przedstawił zasady przyjęć na uczelnię wyższą a także na przykładzie własnych doświadczeń i osiągnięć opowiadał o pozytywnych walorach studiowania na Politechnice Poznańskiej i gorąco zachęcał swoje młodsze koleżanki i kolegów do podjęcia studiów na tej prestiżowej uczelni.
Była to niezwykła i z pewnością bardzo ciekawa możliwość pokazania zalet nauki na uczelni wyższej,
a także zachęcenia do podejmowania przez uczniów szkół ponadpodstawowych wysiłków związanych podnoszeniem swoich kwalifikacji i kontynuowaniem nauki na kolejnym poziomie edukacji.
Tekst: Jan Rzewnicki