07-410 Ostrołęka
11 Listopada 20

Akredytacja ERASMUS+

Realizacja akredytowanego projektu w ramach programu Erasmus+

Czytaj więcej...

Rekrutacja 2025/2026

Technikum Informatyczne - technik teleinformatyk z innowacją - Sztuczna Inteligencja oraz Cyberbezpieczeństwo. Szkoła Branżowa o specjalności - Blacharstwo i lakiernictwo samochodowe.

Rekrutacja on-line

Innowacje Pedagogiczne

Innowacje pedagogiczne, które wdrażamy w naszej szkole

Czytaj więcej...

Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów

Kolejna zagraniczna mobilność edukacyjna w ramach sektora Edukacji szkolnej, dofinansowana przez Unię Europejską (w ramach akredytacji programu Erasmus +, Akcja 1Mobilność Edukacyjna, sektor Edukacja Szkolna), została zorganizowana przez Zespół Szkół Zawodowych Nr 1 im. Józefa Psarskiego w Ostrołęce. W ramach projektu nr 2024-1-PL01-KA121-SCH-000203727 (Akredytacja nr 2021-1-PL01-KA120-SCH-000046590) 27 uczniów z klas IV technikum oraz z klas III branżowej szkoły I stopnia wzięło udział w wyjeździe w ramach mobilności edukacyjnej do greckiej szkoły PLATON M.E.P.E. w Katerini, która odbyła się w dniach od 11 do 24 maja 2025 roku. Uczniom towarzyszyło troje opiekunów - Panie: Hanna Jakacka, Barbara Chludzińska i Katarzyna Rychter.
Głównym celem zagranicznej mobilności Erasmus + było rozwijanie kompetencji oraz umiejętności posługiwania się językiem angielskim w międzynarodowym środowisku oraz doskonalenie umiejętności personalnych, kulturowych i organizacyjnych. Uczniowie zakwalifikowani do projektu otrzymali szerokie wsparcie logistyczne i merytoryczne. Zapewnione zostały im nie tylko szkolenia językowe i kulturowe, ale także wsparcie psychologa i pedagoga szkolnego.

W ramach programu uczniowie uczestniczyli w licznych zajęciach odbywających się w prywatnej szkole PLATON M.E.P.E. w Katerini. Uczniowie brali udział w wielu lekcjach z greckimi rówieśnikami m.in. geografii, wychowania fizycznego, w zajęciach komputerowych i językowych oraz wykonywali zadania projektowe dotyczące wyzwań współczesnego świata: rozwoju technologicznego, globalizacji, zdrowego stylu życia. Mieli także możliwość przedstawienia greckim kolegom prezentacji multimedialnej na temat swojej szkoły i miasta. Gospodarzom niezwykle podobało się wykonanie na żywo utworu „Wehikuł czasu”. Na zakończenie mobilności uczniowie otrzymali certyfikaty potwierdzające udział w projekcie.
Część edukacyjna, prowadzona przez greckich nauczycieli, będąca na bardzo wysokim poziomie merytorycznym, nie była jedynym elementem mobilności. Również ważny okazał się niezwykle bogatyprogram kulturowy. W dniach wolnych od zajęć uczniowie mieli szansę poznania kultury program kulturowy. W dniach wolnych od zajęć uczniowie mieli szansę poznania kultury i historii Grecji. Pierwszą z atrakcji był rejs na Skhiatos, gdzie uczestnicy podziwiali architekturę i malownicze widoki. Równie interesująca okazała się wycieczka do Salonik, spacer po malowniczym miasteczku Litochoro, czy wyprawa do Starego Pantaleimon.
Doświadczenie, jakie zdobyli uczniowie i ich opiekunowie, w czasie realizacji programu mobilności okazało się bezcenne. Wszystkie założone cele zostały zrealizowane, a nabyte kompetencje z pewnością będą owocować w przyszłości. Poziom realizacji przedsięwzięcia rozbudził apetyt na uczestnictwo w kolejnych projektach, oferujących niezwykłe szanse wszechstronnego rozwoju uczestników.